Sök:

Sökresultat:

1364 Uppsatser om Markandsföring och e-handel - Sida 1 av 91

Oljefilmens tjocklek mellan kolvring och cylinderlopp

HĂ€gglunds Drives in Mellansel, Sweden, manufacture radial piston hydraulic motors foremostwithin applications in the industry. These motors have several sliding contacts, one of these, isthe contact between piston ring and cylinder bore. The radial piston hydraulic motors advantageis to produce high torque in very low rotation velocity, this result in that the maximum slidingvelocity between piston ring and cylinder bore, during the whole stroke, is very low. Theconsequence of this low sliding velocity is that the contact between piston ring and cylinderbore, during the whole stroke, is bound to the boundary lubrication regime. This result in, thatthe piston ring is exposed to wear, thus affect the service life of the complete hydraulic motor.To minimize wear of piston ring, it is essential to determine the oil film thickness between thepiston ring and cylinder bore.

PĂ„ lur i etern

En av Ring P1:s ambitioner Àr att lÄta svenska folket fÄ en röst i etern och i den offentliga debatten. Men Àr det verkligen svenska folkets röst som hörs i Ring P1? Vem Àr det egentligen som ringer in?.

Beröringens betydelse vid demenssjukdom : en litteraturöversikt

BakgrundGenom livet a?r bero?ring betydelsefullt fo?r ma?nniskans va?lbefinnande. Vid bero?ring frisa?tts hormonet oxytocin som bland annat bidrar till sa?nkning av blodtryck och puls. Att fa? bero?ring i vardagen kan vara en sja?lvklarhet fo?r vissa men ju a?ldre en person blir desto fler ma?nniskor i dess na?rhet fo?rsvinner.

Relationsmarknadsföringens möjligheter och hinder : - En studie frÄn en inköpares perspektiv

Relationer mellan ko?pare och leveranto?ren har funnits lika la?nge som det funnits handel. Relationsmarknadsfo?ring beskrivs idag som viktig fo?r fo?retag da? strategin anses hja?lpa leveranto?rer i dess stra?van efter lo?nsamma kunder. Vissa forskare beskriver dock relationsmarknadsfo?ringens effektivitet som la?g och menar att andra faktorer a?r betydligt viktigare da? en kund ska va?lja leveranto?r.Syftet med denna studie a?r att utforska hur effektiv relationsmarknadsfo?ring a?r i en leveranto?rs stra?van att o?ka inta?kter och etablera kundrelationer.Vilka faktorer pa?verkar en ko?pbeslutprocess vid inko?parens val av leveranto?rer? Hur stor roll har relationskapandet vid en inko?pares val av leveranto?r?Sex semi- strukturerade intervjuer, da?r inko?pare var respondenter, la?g till grund fo?r det empiriska materialet i studien.

InnehÄllsmarknadsföring pÄ sociala medier : En studie om Generation Y:s mottaglighet i sociala mediekanaler

Genom att la?sa tidigare forskning om Generation Y, inneha?llsmarknadsfo?ring och om sociala medier under uppsatsprocessen fo?ra?ndrades problemsta?llningen succesivt, i enlighet med en abduktiv forskningsansats. Studiens fokus utvecklades fra?n att underso?ka alternativa marknadsfo?ringsmetoder vid marknadsfo?ring mot Generation Y till att omfatta pa? vilken social medieplattform Generation Y a?r mest mottaglig fo?r inneha?llsbaserad marknadsfo?ring.Syftet med denna studie a?r att hja?lpa fo?retag vars ma?lgrupp a?r Generation Y att rikta sin inneha?llsmarknadsfo?ring i ra?tt kanaler och pa? detta sa?tt spara tid och pengar. Fo?r att uppfylla syftet och besvara studiens problem samlades empirisk data in genom en webbaserad, kvantitativ enka?tunderso?kning som genomfo?rdes av totalt 301 respondenter, alla tillho?rande Generation Y.

Införande av e-handel i smÄföretag

Att starta en e-handel kommer inte enbart med fördelar, utan det finns en hel del problem man kommer att stöta pÄ. Det Àr betydligt omstÀndligare Àn man tror och Àr man inte redo för konsekvenserna kan det skada företaget.Uppsatsen handlar om hur smÄföretag pÄverkas vid införandet av en e-handel. MÄlet Àr att ta fram riktlinjer och ett beslutsunderlag Ät företag. Vi har genom anvÀndningen av SWOT-analys, omvÀrldsanalys, litteraturstudier, intervjuer, och jÀmförelser kommit fram till de problem och möjligheter som uppstÄr vid införandet av e-handel. Vilka riktlinjer som ska anvÀndas och hur en webbsida ska designas vid införandet av e-handel.Analysen Àr riktad mot bageribranschen och resultatet Àr generellt..

Skillnad i reklamationshanteringen - före och efter införande av e-handel?

Flertalet renodlade e-handelsföretag gÄr i konkurs medan de som utvidgat verksamheten frÄn traditionell handel till att omfatta Àven e-handel verkar klara sig bÀttre. AnvÀnder sig handlarna av samma hantering för reklamationer vid öppnandet av e-handelsplatsen som de traditionellt gör? Vi formulerade hypotesen: Strukturen av reklamationsflödet Àndrar sig inte vid införandet av e-handel. Genom att undersöka de sekventiella reklamationsflödena per företag kunde vi utlÀsa om det fanns nÄgon skillnad och möjligen varför. Vi genomförde en fallstudie pÄ tvÄ företag och resultatet visar att företagen medvetet har sÄ lika hanteringar för reklamationer som tidigare som möjligt.

Inverkan av nederbörd, temperatur och frost pÄ Ärsringens egenskaper hos boreal tall (Pinus sylvestris L.) :

The wide distribution range of our boreal pine (Pinus sylvestris L.) provides a great variation in growing conditions and climate/weather factors that influence the wood development of the trees. A great number of extensive studies have been conducted over the years in order to clarify growth trends of this and other species over more or less wide-ranging areas. In this thesis effects of weather factors were instead compared between different forest stands from the about same geographical location. The effects of precipitation, temperature and frost on the year ring characteristics of pine were studied in the research forest of Svartberget Vindeln, in northern Sweden. The stands differed in site index and silvicultural treatment; fertile ? high stem density, fertile ? low stem density, poor ? high stem density and poor ? low stem density.

Avgörande faktorer nÀr smÄföretag investerar i elektronisk handel

Företag letar efter att effektivisera informationsutbytet genom elektronisk handel och fler smÄföretag vÀljer att investera i olika lösningar för att erhÄlla fördelarna med elektronisk handel. Trots nackdelar och barriÀrer anser de intervjuade smÄföretagen som har investerat att det Àr fördelarna som övervÀger och de Àr positiva till en fortsatt investering. De avgörande faktorererna nÀr smÄföretag vÀljer att investera i elektronisk handel och de erfarenheter och resultat företagen har erhÄllit genom investeringen har varit en del av syftet i arbetet..

Elektronisk handel i VÀstra Götalands lÀns kommuner

Den offentliga sektorn har sedan mitten av 1990-talet arbetat med att införa elektronisk handel. ProblemstÀllningen i denna rapport syftar till att ta reda pÄ hur stor del av kommunerna i VÀstra Götalands lÀn som infört elektronisk handel. Det resultatet skall sedan jÀmföras med de tidigare undersökningar som gjorts för att se om nÄgon förÀndring skett. Andra frÄgor som stÀlls Àr vilka konsekvenser kommunerna sett med elektronisk handel och vilka orsaker som finns till att införa elektronisk handel.Det resultat som framkom var att ungefÀr 24 % av kommunerna infört elektronisk handel och att ytterligare 51 % har planer pÄ att göra det vilket Àr en ökning jÀmfört med tidigare gjorda studier. De konsekvenser som elektronisk handel medför kan bÄde vara fördelar och nackdelar.

Insamlingsorganisationers relationer med företag : Relationsmarknadsföring som verktyg

Insamlingsorganisationer anses ha flera anledningar till att efterstra?va la?ngsiktiga och lo?nsamma relationer med fo?retag. Att tilla?mpa relationsmarknadsfo?ring kan vara ett sa?tt att uppna? detta. Forskningen om relationsmarknadsfo?ring i kontexten av insamlingsorganisationer a?r da?remot begra?nsad.

Elektronisk handel i den kommunala sektorn

Arbetets syfte Àr att belysa hur lÄngt den kommunala sektorn i SkÄne och Blekinge lÀn har kommit med elektronisk handel. Uppsatsen baseras bl.a. pÄ litteraturstudier om elektronisk handel i allmÀnhet, dess anvÀndningsomrÄden, dess fördelar respektive nackdelar samt Toppledarforums och Svenska Kommunförbundets intresse av kommunernas arbete med denna handel. Jag har genomfört intervjuer med insatta personer frÄn kommunerna i min mÄlpopulation, om de respektive kommunernas ak-tiviteter kring elektronisk handel. I intervjuerna har respondenterna bl.a.


E-handel i Automationsföretag

Syfte:Elektronisk handel Àr ett vÀxande fenomen i affÀrsvÀrlden. Att förstÄ företagens avsikt med e-handelsanvÀndning Àr viktigt för bÄde akademiker sÄvÀl som praktiker. Företag, organisationer och till och med kommuner har börjat bedriva e-handel för att automatisera, effektivisera och pÄ sikt spara pengar i sina verksamheter. Syftet med denna studie Àr att empiriskt beskriva e-handelns utveckling och anvÀndning i Sverige och specifikt inom den teknologiska industrin som arbetar med automation. Metod:Denna studie behandlar e-handel i automationsföretag. Respondenterna ombads att validera betydelsen av e-handel genom webbaserade enkÀter.

Införandet av elektronisk handel: hur tar man sig över de hinder som finns?

Denna uppsats behandlar införandet av elektronisk handel mellan kommun och leverantör, vilka hinder som finns vid införandet samt vad man kan göra Ät dem. Studien Àr gjord utifrÄn ett implementatörsperspektiv. Undersökningen Àr gjord pÄ LuleÄ kommun och Àr utförd som en fallstudie. I min undersökning har jag kommit fram till ett antal framgÄngsfaktorer för införandet av e-handel samt att de saker som teorin sÀger Àr viktiga vid införandet stÀmmer överens med verkligheten, dock sÄ finns det vissa saker som Àr speciella eftersom det Àr en kommun det rör sig om..

1 NĂ€sta sida ->